dilluns, 4 de maig del 2009

Escola Cintra; Escola Arquitectònica.

En l’arquitectura i l’enginyeria, una cintra es tracta de l’armadura que sosté l’arc fins que és col•loca la pedra central.
A això és al que es dedica l’Escola Cintra del Barri del Raval des que va néixer l’any 1996.

El seu objectiu principal es tracta de recuperar del fracàs escolar a adolescents en situació d’alt risc d’exclusió social, orientant-los cap a la inserció laboral un cop acabats els quatre anys d’escolarització.
És a dir, l’objectiu es acreditar i obtenir el títol del graduat escolar de secundària, ajudar i acompanyar als adolescents en la seva inserció laboral (a través de tot un seguit de tallers dels quals es parlarà a continuació).

Es tracta d’un “projecte de reconstrucció” perquè no es tracta de construir res nou, sinó de recuperar allò que habita a l’interior de cada adolescent, però que les circumstàncies socials i la desestructuració familiar han anat relegant al fons del seu èsser.

Aquest projecte va dirigit doncs a alumnes provinents de famílies desestructurades, amb unes mancances que ocasionen desequilibris afectius, psicològics, educatius i conductuals, la qual cosa els provoca un fort fracàs i un absentisme considerable.

El curs s’estructura de la següent manera:
- Al matí es treballen les matèries curriculars pròpies de la secundària.
- A les tardes, dins de l’horari escolar (i del currículum ordinari) es duen a terme tot un seguit de tallers pre-laborals pensats per a preparar-los a la inserció laboral. Exemples d’aquests tallers són: mecànica de motos, d’hoteleria i cuina, de perruqueria, d’informàtica, de noves tecnologies, de lampisteria, de construcció, etc.
- La tutoria dels últims cursos es basa, entre altres objectius educatius, en la orientació i l’assessorament laboral a partir dels criteris marcats en el Projecte d’Orientació Acadèmica i Professional (POAP).
Quan acaben els estudis, l’escola els acompanya i ajuda a buscar alguns cursos de grau mig o bé una feina.

En resum, l’escola ofereix una proposta pedagògica que pretén desenvolupar una acció educativa integral; fomenta un espai de relació, respecte, convivència, intercomunicació i d’aprenentatge; ofereix un servei educatiu obert a tots els centres públics i concertats del barri; aposta per una intervenció individualitzada que s’adapti a les necessitats i aptituds de cada alumnes, per tal que tingui les mateixes oportunitats que els altres; aposta per una socialització com a base d’integració a la convivència humana que els prepari per la vida, aposta er una educació en llibertat i responsabilitat que els ajudi a desvetllar la seva capacitat d’autonomia; i el que és més important, afavoreix una intervenció educativa que potenciï l’autoestima, el creixement personal i la integració social i familiar.

http://paper.avui.cat/societat/detail.php?id=162544

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada